افق روشن

لازمه انتقال فرهنگ، وجود ارتباط است

افق روشن

لازمه انتقال فرهنگ، وجود ارتباط است

سابقه تاریخی جنگ در ایران (200 سال گذشته)

- در جنگ نخست ایران و روسیه (1186- 1176 ه.ش) ، عهدنامه ذلت بار گلستان بر ایران تحمیل ، و بخشی از پیکر ایران جدا شد.

- در دومین جنگ (1201-1199 ه.ش) نیز عهدنامه ننگین ترکمن چای بر اوراق نقش بست که افزون بر جداسازی بخش دیگری از شمال ایران ، حق کشتیرانی ایران در دریای خزر سلب گردید و حق قضاوت کنسولی و پنج میلیون غرامت به روسیه داده شد.

- در سال 1221 ه.ش طی عهدنامه دوم ارزروم که به دنبال در آستانه جنگ قرار گرفتن دولت های عثمانی و ایران و پس از چهار سال مذاکره با میانجیگری دولت های استعماری انگلیس و روس به امضاء دو دولت رسید ، تمامی ولایت سلیمانیه به دولت عثمانی واگذار گردید.

- بر اساس عهدنامه ای که در سال 1236 ه.ش در پاریس میان ایران و انگلیس ، منعقد گردید ، هرات از ایران جدا شد و ایران ، افغانستان را به رسمیت شناخت.

- در سال 1289 ه.ش در جریان انعقاد پروتکل اسلامبول و دخالت روس و انگلیس ، حدود 700 مایل از مناطق نفت خیز ایران در شمال و جنوب قصر شیرین به دولت عثمانی واگذار شد.

- سرانجام در سال 1349 ه.ش با ادامه سیاست استعماری انگلستان ، ایران از حق مالکیت خود نسبت به بحرین صرف نظر نمود تا مالکیت مجدد خویش را بر جزایر سه گانه ایرانی خلیج فارس که در قیمومیت انگلستان بود ، به دست آورد.

به راستی ، چه رمز و رازی در هشت سال جنگ تحمیلی نهفته است که آن را به لحاظ ناکام گذاشتن دشمن و حفظ تمامیت ارضی ایران ، متمایز ساخته و نام با شکوه و جاودان  « دفاع مقدس» را زیبنده آن کرده است ؛ با آنکه به طرز بی سابقه ای شورای امنیت سازمان ملل در انجام وظیفه خود در محکوم کردن تجاوز و متجاوز تسامح ورزید و بیشتر قدرت های برتر جهان و دولت های منطقه از تجهیزات عراق به سلاح های پیشرفته کشتار جمعی و در اختیار گذاشتن اطلاعات مهم نظامی و حمایت های گسترده مالی ، سیاسی و تبلیغاتی در عرصه جهانی کوتاهی نکردند و برخی مستقیماً به نفع عراق وارد جنگ شدند.

به نظر می رسد راز و رمز برجستگی و درخشندگی دفاع مقدس را باید در ویژگی های ممتازی که در درون خود دارد رهبری و فرماندهی فقیهی عادل همچون امام خمینی (ره) و توکل و ایمان قلبی مردم به خداوند متعال که منشاء خیرات و برکات بی شماری در این دوران و پس از آن شد ، باید جستجو کرد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۵/۰۷/۰۱
روح اله قمری

نظرات  (۴)

سلام
به روزم ومنتظر حضورتون
رمضان آمده است و عطر آسمانى سحرهاى رمضان، عشق را در کالبد خسته عاشقان و عارفان جارى کرده است . خدایا! دوباره زمزمه «یارب، یارب‏» سحرگاهان، شور خاصى در خانه متروک دلم جارى مى‏کند و ترنم «اللهم انى افتتح الثناء بحمدک‏» ، همه تشنگان جام وصلت را بى‏قرار کرده است .

سلام
وبلاگ میر دلها بروز شد
موفق باشید
استفاده کردیم
یا علی
التماس دعا
غالبا شناخت ما از خودمان صرفا ناظر بر جنبه ظاهری و جسم ماست . تن را با من عوضی گرفته ایم و یک عمر به بیگاری برای بیگانه ای تلاش کرده ایم که می پنداشتیم خود ماست.( داستان مولوی :در زمین دیگری خانه مکن ) .
• بدن ما مرکب ماست نه خود ما. در عوالم قبل از دنیا(انوار،اظله و اشباح، ذر) ما بودیم ولی این بدن خاکی نبود . در عوالم بعد از دنیا(برزخ ، محشر ، قیامت) هم ما هستیم و این بدن نخواهد بود .در هر عالم مرکب و بدنی از جنس آن عالم در اختیار ما قرار داده اند و می دهند تا آن عالم را با آن مرکب و بدن طی کنیم . هیچیک از مرکبها ما نیستیم . ( مثال مسافری که سفرش را بخشی هوایی با هواپیما ، بخشی زمینی ، با اتومبیل و بخشی دریایی با کشتی طی می کند ) .
سلام دوست عزیز
وبلاگ سلوک عرفانی و عروج روحانی بروز شد
میلاد مسعود امام حسن مجتبی را به شما تبریک عرض می کنم .
موفق باشید
یا حق
مارو هم از دعای خیرتان در شبهای عزیز قدر محروم نفرمایید.

http://hami85.blogfa.com/

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی