افق روشن

لازمه انتقال فرهنگ، وجود ارتباط است

افق روشن

لازمه انتقال فرهنگ، وجود ارتباط است

۴ مطلب در خرداد ۱۳۹۲ ثبت شده است

زهرا رهنورد

امروز تو یکی از شبکه های اجتماعی خواندم:

در اینجا میخوام از نوع زهرا رهنورد براتون استدلال کنم که در انتخابات تقلب شده است!

به آرای مشهد یه نگاهی بیندازید!

کل آرا: ۱۲۶۵۰۱۸

حسن روحانی: ۴۷۰۱۳۷

قالیباف: ۴۱۳۴۶۸

سعیدجلیلی: ۲۰۹۶۵۲

همه میدانیم که قالیباف و جلیلی فرزند مشهد هستند!

پس مردم مشهد هیچ وقت فرزند خود را رها نمی کنند و به روحانی که فرزند سمنان است رأی بدهند!

پس در انتخابات تقلب شده است!

پ.ن: زهرا رهنورد در سال 88 در مصاحبه با بی بی سی فارسی استدلال کرده بود چون میرحسین داماد لرستان است آنها هیچ وقت داماد خود را رها نمی کنند و به احمدی نژاد سمنانی رأی بدهند!

۹ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ خرداد ۹۲ ، ۲۱:۵۰
روح اله قمری

محمدرضا عارفدر مناظره فرهنگی آقای عارف به دفاع از آقایان شجریان و فرهادی پرداخت. همان فیلمساز و خواننده ای که با نگاه های سکولاری خود ـ و بر خلاف موازین شرعی اسلام ـ به راحتی در کنار زنان و دختران بی حجاب ظاهر می شوند و با آنان دست داده و عکس یادگاری می گیرند. به عنوان یک فعال فرهنگی چند سوال از آقای عارف و حامیانش دارم. خوب است که پاسخ منطقی و به دور از عوام فریبی ارائه شود، چرا که افکار عمومی آگاه، منتظر پاسخ است؛

خوب است که پاسخ منطقی و به دور از عوام فریبی ارائه شود، چرا که افکار عمومی آگاه، منتظر پاسخ است.

1. لطفا تعریف خود از سکولاریسم فردی و اجتماعی را صراحتا بیان نمایید تا مردم مومن و شریف ایران اسلامی بهتر با دیدگاه هایتان آشنا شوند.

2. آقای عارف چگونه می توان در مقام نشر فرهنگ و هنر اسلامی از افرادی چون فرهادی و شجریان که بدیهی ترین اصول اسلامی ـ مصافحه و دست دادن با زن نامحرم و بی حجاب ـ را زیر پا گذاشته اند دفاع کرد و آنان را هنرمندان مرز و بوم اسلامی خواند؟

3. اصولا هنرمندان قرآنی و دینی در کدام بخش از تفکرات فرهنگی تان جای دارند که حتی یک بار هم در مناظره فرهنگی از آن ها یادی نکردید؟

4. آیا از نظر شما عدم جمع آوری ماهواره و رفع فیلترینگ مهم تر است یا ارائه یک برنامه فرهنگی منسجم و متقن؟ و اگر ارائه برنامه فرهنگی مهم است چرا در مناظره فرهنگی تان از آن خبری نبود و نیست؟!

5. از انحلال خانه سینما ناراحت بودید در دفاع از خانه سینما سخن گفتید. لطفا بفرمایید کدام یک از مواضع سرشبکه های خانه سینما را می پسندید؟ برای مثال نظرتان در رابطه با نگاه فمینیستی خانم "م.ز" که از مسئولان این خانه می باشد چیست؟

از شما ـ که ادعای شفافیت در کلام را دارید ـ انتظار است مواضع تان را به صورت شفاف در این زمینه بیان کنید و از صحبت های مبهم و  دو وجهی بپرهیزید.

آقای عارف! در جامعه اسلامی ایران، دغدغه اصلی مردم از بعد فرهنگی، انزوای افراد سکولاری چون شجریان، فرهادی، و یا موضوعاتی چون ماهواره و فیلترینگ نیست، و برعکس شما مردم به اصول کلی تری همچون ارائه دیدگاه و گفتمان مبتنی بر تربیت اسلامی و تفکر شیعی می اندیشند.


روح اله قمری
۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ خرداد ۹۲ ، ۱۲:۴۲
روح اله قمری

علی مطهری"ولی من امروز توصیه‌ای به آقای جلیلی دارم و آن این است که شما که از جهاد اصغر سربلند بیرون آمده‌اید خوب است که در جهاد اکبر هم سرافراز باشید. شما خود بهتر از هرکس دیگری می‌دانید که تجربه کافی و صلاحیت لازم برای ریاست جمهوری را ندارید و عده‌ای برای رسیدن به اهداف خود شما را به درون صحنه هُل داده‌اند. الانسان علی نفسه بصیر. انسان به نفس خودش آگاه است. پیشنهاد می‌کنم انصراف بدهید و ابزار دست دیگران واقع نشوید. انشاء‌ا... برای دوره‌های بعد کاندیدا شوید."

شما که در دوران جهاد اصغر انقلاب، در تلاش و جهاد! برای گرفتن مدرک دانشگاهی خود بودید

جملات بالا حرف هایی است که آقای علی مطهری درباره کاندیداتوری آقای سعید جلیلی گفته اند.

فقط یک سوال:

آقای مطهری! مثل شمایی که ـ بنا به شواهد ثبت شده تاریخ انقلاب ـ در جهاد اصغر و جهاد اکبر انقلاب پرونده تاریکی دارد، آیا اجازه دارد شخصی چون سعید جلیلی را که به گفته خودتان سربلند جهاد اصغر انقلاب است نصیحت کند؟

آقای دکتر! شما که در دوران جهاد اصغر انقلاب، در تلاش و جهاد! برای گرفتن مدرک دانشگاهی خود بودید، آیا اصولا چنین اجازه ای دارید؟!


روح اله قمری

۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ خرداد ۹۲ ، ۱۴:۱۴
روح اله قمری

خانم زهرا مصطفوی!

اخیراً در نامه ای خطاب به حضرت امام خامنه ای و در مقام دفاع از صلاحیت آقای هاشمی رفسنجانی جهت کاندیداتوری ریاست جمهوری یازدهم، خواهرانه تذکر داده اید! که اشتباه رخ داده در تصمیم شورای نگهبان را تصحیح نمایند. نگارنده در این وجیزه قصد بررسی درستی یا نادرستی عدم احراز صلاحیت آقای هاشمی را ندارد اما منظور و هدف این نوشته نکته ای است که شما در نامه تان آورده اید، که همان کلمه "خواهرانه" می باشد.

شما در نامه تان امام خامنه ای را "ولی فقیه" و" رهبری انقلاب" خطاب نموده اید. روی سخن نگارنده به این است که اگر طبق مطالب نامه تان، امام خامنه ای را ولی فقیه و رهبر انقلاب می شناسید که دیگر بکار بردن عبارت "خواهرانه" محلی از اعراب ندارد. بزرگترین اشتباه و ظلم امت به ولی فقیه و امام جامعه این است که امت و پیروان، خود را برادر، خواهر و یا فرزند این جایگاه تصور نماید.

بدانید که رابطه ولایت با ما در مقام امام و مأموم است؛ این رابطه، رابطه مطاع و مطیع، رابطه مقلَد و مقلِد است.

تصور اشتباهی که عموما خود آقای هاشمی رفسنجانی به آن مبتلا هستند و خود را برادر رهبر انقلاب خطاب می کنند!! و یا حتی برخی از مسئولین از جمله آقای احمدی نژاد ـ که رابطه خود را با امام جامعه رابطه پدر - فرزندی می پندارند.

خواهر گرامی، خانم مصطفوی!

رابطه امام و امت هیچگاه به مقام "پدر ـ فرزندی"، "برادر ـ برادری" و "برادر ـ خواهری" قابل تنزل نمی باشد و بدانید که رابطه ولایت با ما در مقام امام و مأموم است؛ این رابطه، رابطه مطاع و مطیع، رابطه مقلَد و مقلِد است.

حال تکلیف خود را با نامه تان مشخص نمایید، که آیا ولی فقیه برادر شماست، یا امامتان؟

اگر پاسخ "امام" است که همان بهتر کلمه "خواهرانه" را از نامه تان حذف نمایید، و اگر پاسخ "برادر" است، لطفا کلمه "ولی فقیه" را از نامه تان حذف نمایید.


روح اله قمری

بازنشر در:

8دی

محشر نیوز

۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ خرداد ۹۲ ، ۲۲:۲۰
روح اله قمری