افق روشن

لازمه انتقال فرهنگ، وجود ارتباط است

افق روشن

لازمه انتقال فرهنگ، وجود ارتباط است

۳ مطلب در مرداد ۱۳۹۲ ثبت شده است

حامیان فتنهدر جریان رأی اعتماد به وزیران پیشنهادی دولت یازدهم به مجلس نکته جالبی رخ داد که بسیار جالب به نظر می­ آید. برخی از وزرای پیشنهادی آقای روحانی که متهم به دست داشتند در فتنه سال 88 بودند، به نوعی خود را از جریان فتنه مبرا دانسته و بعضا مواضع انقلابی خاص داشتند.

انسان با دیدن این ماجرا، ناخودآگاه به یاد اعترافات آقایان ابطحی، حجاریان، عطریانفر و ...  می افتد. آنگاه که پس از اعترافات شان بسیاری از عوامل ضد انقلاب، فتنه گران و حامیان شان، موضوع اعتراف را زیر سوال برده و آن را به شکنجه های طاقت فرسا بر متهمان و فشارهای زیاد بر خانواده آن ها منتسب می کردند.

ما این تغییر در مواضع را به فال نیک می گیریم و به این دوستان تبریک می گوییم. مبارک است انشاالله....

حال سوال اینجاست که ـ بر فرض محال ـ اگر بپذیریم که اعترافات امثال آقایان ابطحی، حجاریان و عطریانفر، بخاطر شکنجه و ... بوده، برائت از فتنه سال 88 توسط همه از وزرای پیشنهادی حامی فتنه، همچون آقایان نجفی، میلی منفرد و ... را با کدام استدلال میتوان توجیه نمود؟

جالب اینجاست که برخی از وزرای پیشنهادی متهم به دخالت در فتنه، نه تنها از فتنه 88 اعلام برائت نمودند، بلکه سوگند هم یاد کردند که آن ماجرای پلشت را بیرون از دایره اسلام و انقلاب و نظام دانسته و می دانند و بر وفاداری خود به امام(ره) و امام خامنه ای و پیروی از خط ترسیم شده از سوی ایشان تأکید می ورزند.

...و اینگونه آخرین میخ نیز از سوی حامیان سابق فتنه بر تابوت فتنه آمریکایی ـ اسرائیلی زده شد.

هرچند گذر زمان همه چیز را در عمل مشخص خواهد کرد، اما ما این تغییر در مواضع را به فال نیک می گیریم و به این دوستان تبریک می گوییم. مبارک است انشاالله....


روح اله قمری
۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مرداد ۹۲ ، ۱۲:۵۳
روح اله قمری

مسعود سلطانی فرپس از اینکه نام آقای سلطانی فر را در لیست وزرای پیشنهادی دولت اعتدال دیدم یاد چند خاطره از دوران استانداری وی در استان گیلان افتادم، شاید برایتان جالب باشد:

1. کارخانه‌‌ی "ایران الکتریک" رشت در دوران سلطانی فر به ثمن بخس و با قیمت بسیار ناچیز ـ شما بخوانید تقریبا رایگان ـ به امثال قبه فروخته شد. معامله ای که با تبانی و زد و بند فراوان همراه بود. این در حالی است که هنوز هزار سهامدار زحمت کشیده که اغلب از کارگران آن کارخانه هستند و اسناد سهام خود را در اختیار دارند، علیرغم همه پیگیری ها، کارشان به جایی نرسیده است.

2. امیر منصور خسروی اختلاس گر بزرگ بانکی، کسی است که در ابتدای کار با کمک استانداری و دستگاه های اداری گیلان، در زمان مسئولیت آقای سلطانی فر زمینه های رشد و ترقی خودش را فراهم ساخت.

گزارش آقای سلطانی فر در شبکه یک موجی از اعتراض و نفرت را از وی در دل مردم گیلان به خصوص مردم رشت ایجاد نمود، تا جایی که هنوز هم با دیدن چهره وی خاطره تلخ آن سال ها در ذهن این مردم شریف تداعی می شود.

3. در ماجرای برف سنگینی که سال 83 در گیلان رُخ داد استاندار وقت آقای سلطانی فر بود. او استاندار پروازی بود و همزمان با مسئولیت استانداری در خارج از کشور هم درس می خواند و به همین دلیل تا چند روز نتوانست وارد رشت شده و در سه روز بارندگی برف که در گیلان بوده هیچ اقدامی از ناحیه استانداری انجام نشد. نه هشداری، نه آمادگی و نه دستوری، و برف خانه های مردم، کارخانجات و موسسات دولتی را تخریب نمود. استاندار پس از 3 روز یعنی روز 22 بهمن سال83 جلسه تشکیل داد و این در حالی بود که همه چیز تخریب شده بود. جالب اینجا است که او در یک برنامه تلویزیونی در شبکه یک اعلان نمود که همه مشکلات حل شده، در حالی که در همان زمان مشکلات ناشی از برف سنگین موجب قطع آب، قطع برق، بسته شدن راه ها، تخریب سقف ها، درماندگی مسافران اتوبوس ها و سواری ها در مسیرهای درون شهری و برون شهری و گرسنگی مردم و بسته شدن نانوایی ها، داروخانه ها، بیمارستان ها و توقف کامل همه چیز در گیلان شده بود. گزارش آقای سلطانی فر در شبکه یک موجی از اعتراض و نفرت را از وی در دل مردم گیلان به خصوص مردم رشت ایجاد نمود، تا جایی که هنوز هم با دیدن چهره وی خاطره تلخ آن سال ها در ذهن این مردم شریف تداعی می شود.

4. در انتخابات مجلس هفتم، زمزمه هایی از سوی وزارت کشور بلند شد که به دلیل رد صلاحیت برخی کاندیدا‌ها، آمادگی برگزاری انتخابات هفتم را ندارند. در استان گیلان، فرمانداران کاملاً دست از کار کشیدند. آقای سلطانی فر در آن زمان استاندار گیلان بود. نقش او در تحریک استانداران و حداقل مواضع معاون سیاسی اش آقای سید احمد حسینی و فرمانداران استان در این کم کاری و اختلال در کارها هنوز از ذهن فعالان سیاسی و فرهنگی استان گیلان پاک نشده است. از سوی دیگر پس از این زمزمه ها بود که مقام معظم رهبری فرمودند: «انتخابات مجلس باید دقیقاً سر وقت مقرر خود انجام شود.»

5. در زمان استانداری آقای سلطانی فر در گیلان یک نشریه اصلاح طلب عکسی از امام(ره) چاپ نموده بود که در آن تصویر کنار یک دیوار آجری، فردی با یک شصت روی سر امام فشار وارد کرده و امام به تدریج محو می‌شد. عده‌ای از علاقه مندان به امام و نظام احساس تکلیف کردند تا در مقابل این اهانت موضع گیری کنند. آقای سلطانی فر به آقای زارعی ـ فرمانده انتظامی وقت استان گیلان که بعدها بر سر فساد اخلاقی از کار بر کنار شد ـ دستور داد تا به شدت با تجمع کنندگان مقابله کند. این فرمانده هم نیروی ضد شورش خود را در خیابان امام خمینی(ره) رشت و در میدان بانک ملی مجهز و آماده کرد تا این چند نفر را سرکوب کنند. که البته موفق به این کار نشدند.

حال باید از آقای روحانی پرسید در کدام عملکرد این شخص نشانی از اعتدال، مدیریت و تدبیر یافته اند که وی را در این سمت مناسب یافته اند؟


روح اله قمری

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ مرداد ۹۲ ، ۲۲:۵۴
روح اله قمری

پیام شهید آوینی به امام خامنه ای:

ما به جهاد فی سبیل الله عشق می ورزیم. و این امری است فراتر از یک انجام وظیفه خشک و بی روح. این سخن یک فرد نیست، دست جماعتی عظیم است که به سوی حضرت شما دراز شده تا عاشقانه بیعت کند، بسیارند کسانی که می دانند شمشیر زدن در رکاب شما برای پیروزی حق از همان اجری در پیشگاه خدا برخوردار است که شمشیر زدن در رکاب حضرت حجت و نه تنها آماده که مشتاق بذل جان هستند. سر ما و فرمان شما.


شهید آوینی
۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ مرداد ۹۲ ، ۲۲:۳۱
روح اله قمری