افق روشن

لازمه انتقال فرهنگ، وجود ارتباط است

افق روشن

لازمه انتقال فرهنگ، وجود ارتباط است

۵ مطلب در آذر ۱۳۸۷ ثبت شده است

سید حسن نصراللهتو ننگ عربی، سید حسن!

نام تو را باید

از فهرست اعراب شایسته خط بزنیم

تو

بجای آنکه در ایوان ویلای ساحلی ات

لم بدهی

و چرت تابستانی ات را

با دود قلیان مفرح کنی

تفنگ دست می گیری

و از پشت تریبون المنار

با نعره هایت

چرت ما را پاره می کنی

تو هیچ شباهتی به اعراب بزرگ نداری، سید حسن!

نه شکمت

آن اندازه است

که ...

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آذر ۸۷ ، ۱۷:۴۵
روح اله قمری

کودکان فلسطینیچند ماهی است که زنان، مردان، دختران و پسران مسلمان مان در فلسطین اشغالی و به خصوص نوار غزه در سختی روزگار می گذرانند. مردمی که به دلیل انتخاب دولت مبارز حماس، باید تاوان استقلال طلبی و دموکراسی خواهی خود را این گونه بپردازند. چند ماهی می شود که مردم مظلوم غزه دیگر آب و غذا و برق و انرژی را با دغدغه اتمام آن در آینده نزدیک که همین چند روز پیش بود استفاده می کردند و حالا چند روزی است که دیگر هیچ کدام آن ها را ندارند.

این شب ها غزه دیگر برق ندارد، این یعنی؛ کودکان غزه دیگر نمی توانند برنامه های کودک را در تلویزیون تماشا کنند اما این زیاد مهم نیست زیرا که دیگر  نیازی به تماشای تلویزیون ندارند، آن ها هر روز یک صحنه جذاب! در خیابان ها به صورت مستقیم برای تماشا دارند. تا دیروز صحنه شهادت زن و مرد و کودک به وسیله گلوله آن ها را سرگرم می کرد، اما امروز گرسنگی و تشنگی آن ها را با نوع جدیدی از مرگ آشنا می کند! صحنه ها زیاد هستند و سرگرمی برای کودکان بسیار! و چه سخت است انتظار کودک فلسطینی، او که می داند مانند همبازی شهیدش از گرسنگی خواهد مرد!

اما با بیمارستان های بدون برق چه باید کرد؟! چند روزی می شود که دیگر تجهیزات و کپسول های اکسیژن بیمارستان ها کار نمی کنند و آن کودک در انتظار مرگ تدریجی، چه زیبا به بازی روزگار سرگرم شده است. نمی دانم بیمارستان غزه چند بیمار دارد، فرقی نمی کند! مهم این است که میان بیمارستان و خیابان و کوچه تفاوتی نیست چون هر دو از امکانات بی بهره اند.

با تمام این اوصاف نگاهی به این روزهای غزه ما را به یاد شعب ابی طالب می اندازد. روزگاری که تمام کفر، تمام اسلام را محاصره کرده بود و به تعبیر امروزی ها «تحریم». روزگاری که پیامبر گرامی اسلام(ص) با اصحاب گرامی شان سه سال در کمترین سطح زندگی روزگار می گذراندند و سران کفر را در راه رسیدن به اهدافشان ناکام گذاشتند و همه دانستند که اسلام پیروز گشت، امروز هم به خواست خدا این چنین خواهد شد.

شیخ محمد سعید طنطاوی رئیس دانشگاه الازهر مصرملک عبدالله و بوش در کنفرانس ادیانحال در این اوضاع وخیم غزه، سران مرتجع عرب کنفرانس ادیان برگزار می کنند. آن هم با حضور نمایندگان آمریکا و رژیم صهیونیستی که مصببان اصلی مظلومیت مردم غیور فلسطین هستند. محفلی که در آن آخوندهای درباری ـ نظیر «شیخ طنطاوی» رئیس دانشگاه الازهر مصر ـ با سران کفر ـ آن هم با افتخار ـ دست می دهند و به ریش مردم غزه پوزخند می زنند.

از سران جبهه کفر انتظاری نبود و نیست، اما از سران پست عربستان و اردن و مصر و برخی دیگر از کشورهای عربی انتظار می رفت که کمی غیرت از خود نشان می دادند. اما افسوس که مال های حرام، آن چنان شکم های اینان را پر کرده است که چیزی به نام غیرت و انسانیت، دیگر برای آن ها محلی از اعراب ندارد. آنان بویی از شرافت نبرده اند. دیگر نمی توان از این حرام زادگان مسلمان نما انتظار شرافت داشت، باید این شکم بارگان حرام خوار را از مسند قدرت به زیر افکند.

ای مسلمانان آزاده عربستان و اردن و مصر! و ای تمام آزادی خواهان جهان!

دیگر نمی توان به امید این دولت مردان و پست صفتان نشست. باید به پاخواست. باید سلاح در دست گرفت. سرنوشت شما در دستان خودتان است. بدانید که هیچ عذری از شما پذیرفته نیست. در این برهه، سکوت فقط یک معنا دارد و آن همیاری با ستمگر است.خیابان شهید خالد اسلامبولی

شهید خالد اسلامبولی

براستی چند سالی می گذرد که نام خیابان «شهید خالد اسلامبولی» را به انتفاضه تغییر داده اند. آن هم به بهانه ارتباط با رژیم صهیونیستی مصر! اما همه می دانیم که راه حل مشکل فلسطین فقط و فقط در مبارزه و استقامت ختم می شود و بس.

گرامی باد یاد و خاطره برادر شهیدمان خالد اسلامبولی، این اسطوره جهان مقاومت. به تأسی از این شهید بزرگ باید به پاخواست!

برخیز ای برادر!

فردا دیر است، برخیز!


روح الله قمری

۱۴ آذر ۱۳۸۷

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ آذر ۸۷ ، ۱۸:۵۳
روح اله قمری

فرهنگ بسیجیدعوت به ارزشها

قرآن :

و باید از شما گروهى دعوتگرِ به خیر باشند که به نیکى فرمان دهند و از زشتى بازدارند و آنان، همان رستگاران‏اند.

حدیث :

* پیامبر خداصلى الله علیه وآله : کسى که امر به معروف و نهى از منکر کند ، جانشین خدا در روى زمین و جانشین کتاب او و جانشین پیامبر اوست.

* پیامبر خداصلى الله علیه وآله : سرور شهیدان، حمزة بن عبد المطّلب است و نیز مردى که در برابر پیشوایى ستمگر برخیزد و او را امر و نهى کند و آن پیشوا، او را بکُشد.

* پیامبر خداصلى الله علیه وآله - به على‏علیه السلام، هنگامى که او را به یمن فرستاد: اى على! هرگز با کسى جنگ مکن تا اینکه قبل از آن او را (به اسلام )دعوت کنى. به خدا سوگند که اگر خداوند، مردى را به دست تو هدایت کند، برایت بهتر است از حکومت بر آنچه آفتاب بر آن طلوع و غروب کند، اى على!

* امام على علیه السلام : استوارىِ شریعت به ...

۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ آذر ۸۷ ، ۰۹:۲۷
روح اله قمری

بسیجــ بسیج شجرة طیبّه و درخت تناور و پرثمری است که شکوفه‌های آن بوی بهار وصل و طراوات تعیین و حدیث عشق می‌دهد.

ـ اگر بر کشوری نوای دلنشین تفکر بسیجی طنین انداز شد چشم طمع دشمنان و جهانخواران از آن دور خواهد گردید.

ـ بار دیگر تأکید می‌کنم که غفلت از ایجاد ارتش بیست میلیونی سقوط در دام دو ابرقدرت جهانی را به دنبال خواهد داشت.

ـ ملتی که در خط اسلام ناب محمدی(ص) و مخالف با استکبار و پول‌پرستی و تحجرگرایی و مقدس‌نمایی است باید همة افرادش بسیجی باشند.

ـ در این دنیا افتخارم این است که خود بسیجیم.

ـ بسیج لشگر مخلص خداست که دفتر تشکل آن را همة مجاهدان از اولین تا آخرین امضاء نموده‌اند.

ـ بسیج مدرسة عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش بر گلدسته‌های رفیع آن اذان شهادت و رشادت سرداده‌اند.

ـ من همواره به خلوص و صفای بسیجیان غبطه می‌خورم و از خدا می‌خواهم تا با بسیحیانم محشور گرداند.

ـ تشکیل بسیج در نظام جمهوری اسلامی ایران یقیناً از برکات و الطاف جلیة خداوند تعالی بود که بر ملت عزیز و انقلاب اسلامی ایران ارزانی شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ آذر ۸۷ ، ۰۳:۲۵
روح اله قمری

من جنگیدم من، تو، او

 تو تماشا کردی

او فرار کرد

من توی کرخه شنا کردم

تو به استخرِ سر پوشیده رفتی

او با اسکی روی آب مزاحم خواب ماهیها شد

من با صدای آهنگران بزرگ شدم

تو در حمام از صدایت لذت بردی ،

او آخرین کاستهای لس آنجلس را ...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ آذر ۸۷ ، ۱۶:۰۲
روح اله قمری