افق روشن

لازمه انتقال فرهنگ، وجود ارتباط است

افق روشن

لازمه انتقال فرهنگ، وجود ارتباط است

دانشگاه آزاد واحد لاهیجانمقارن ساعت 13:00َ ـ کلاس آزمایشگاه الکترونیک استاد "ح.س." ـ دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان روز سه شنبه 17/2/87

بعد از گذشت 6 جلسه کلاس از ترم، یکی از خواهران دانشجو و محجبه با پوشش چادر و همچنین با پوشیدن روپوش سفید آزمایشگاه و رعایت حجاب اسلامی (چادر) در کلاس حاضر می شوند. (مطابق 6 ترم گذشته)

هنگامی که استاد وارد کلاس می شود بدون هیچ گونه مقدمه ای رو به خواهر دانشجو کرده و با حالت تمسخرآمیز به ایشان می گوید که می بایست چادر از سر بردارید، یا اینکه روپوش سفید را روی چادر بپوشید!! و در غیر این صورت بایستی از کلاس بیرون بروید چون نظم کلاس را بهم می زنید. که این خواهر دانشجو نیز با گریه از کلاس بیرون رفته و به دفتر فرهنگ دانشگاه آزاد لاهیجان مراجعه می نمایند و رئیس دفتر فرهنگ نیز وی را به مسئول ساختمان ارجا می دهند، که با مراجعه این خواهر دانشجو به مسئول ساختمان فنی و مسئول گروه، ماجرا را برای ایشان تعریف می کنند که متأسفانه مسئول ساختمان بخاطر عمل این دانشجو در حفظ عفت و برنداشتن چادر در جلو نامحرم، با لحن تند به این خواهر دانشجو می گوید: «لعنتی! چرا چادر خود را بر نمی داری؟ برو از دل استاد قضیه را در بیاور!» که این خواهر با مشاهده این صحنه دانشگاه را ترک می نماید.

فردای آن روز (18/2/87) مجددا همین استاد مقارن ساعت 11:00َ با گروه دیگری از خواهران کلاس داشت. این استادنما! داخل کلاس با خواهری دیگر که با رعایت تمامی قوانین و مقررات و پوشیدن لباس مخصوص آزمایشگاه و نیز پوشش چادر در کلاس حضور یافته بود ـ برای بار دوم در یک روز دیگر و با خواهر دانشجوی دیگر ـ همان ماجرای روز گذشته را دوباره تکرار نمود. که این بار این خواهر دانشجو بر خلاف خواهر روز قبل به دفتر ریاست دانشگاه مراجعه نموده و موضوع را با ایشان مطرح می نمایند، که البته با پیگیری رئیس دانشگاه، استاد مورد نظر احضار شد، که در جواب رئیس دانشگاه گفت: «این دو دانشجو از دانشجوان بی نظم هستند که چادر را بهانه کرده اند!»

رئیس دانشگاه از استاد در خصوص چادر سوال نمودند که این استادنما! نیز این چنین گفت: «همه سفید هستند و یک نفر سیاه، بنابر این قانون کلاس را بهم می زنند.»

با دستو رئیس دانشگاه این خواهر دانشجو به کلاس بازگشتند، اما بعد از خروج رئیس دانشگاه از کلاس درس، استاد رو به دانشجویان نموده و گفت: «چطور می شود این خانم با هر لباسی که می خواهد سر کلاس حاضر شود؟ مگر خون او از خون شما رنگی تر است؟ شما می توانید از این به بعد با هر لباسی که می خواهید سر کلاس من حاضر شوید، با لباس مهمانی، بدون مانتو و... .»

البته این استادنما از گفتن نام برخی از پوشش ها ـ که ما به دلیل حفظ حرمت خوانندگان محترم، از گفتن نام آن ها معذوریم ـ نیز ابا نکردند.

و بعد رو به خواهر محجبه مورد نظر نموده و گفت: «بخاطر خودتان می گویم که به لباس شخصی شما آسیبی نرسد!» که خواهر دانشجو در جواب به او گفتند: «من برای اعتقاداتم آن قدر ارزش قائلم که 10 تا چادر هم بسوزانم باز هم چادر از سر بر نمی دارم.»

که استاد نیز با لحن مسخره در جواب گفت: «شما حرف می زنید. فقط شعار می دهید. اگر روزی در لجن و کثافت گیر کنید چادر هم از سر برمی دارید.»

- لازم به ذکر است استادنما "ح.س." با دستور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان از دانشگاه اخراج شده است.

- رشته تحصیلی این دانشجویان، رایانه (کامپیوتر) می باشد و هیچ گونه مواد آتش زا در کلاس آزمایشگاه ایشان مورد استفاده قرار نمی گیرد.

- با پیگیری برخی از دانشجویان معترض مشخص شد که در پرونده گزینشی این استاد مورد اشاره فقط یک برگ رونوشت (کپی) شناسنامه وجود دارد که این هم از نکات جالب توجه در پرونده گزینشی نامبرده می باشد.


و در پایان فرازی از بیانات مقام معظم رهبری:

اینان این چنین منطق مسخره ای را مطرح کرده اند که با چادر نمی شود که یک زن، عالم و دانشمند بشود و در فعالیت اجتماعی شرکت کند. چادر نشان ملی ماست و هیچ منافاتی با هیچ نوع تحرکی هم در زن ندارد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۷/۰۲/۲۴
روح اله قمری

نظرات  (۸)

اولا این موضوع زیادی بزرگ شده
دوما چرا کسی به این قسمت که شوهر گردن کلفت این خانم استاد مربوطه رو تو دانشگاه زده و بهش فحاشی کرده اشاره نمیکنه(کتک خوردن یه معلم در حضور چند تا ازکارمندا)
سوما حاجی سعیدی استاد آزمایشگاه الکترونیکه نه کامپیوتر
هر محیطی قوانین خودشو داره.هیچ پرستار و پزشکی با چادر سیاه در بیمارستان حضور پیدا نمیکنه!!!!!!!!!
اولا بچها ها گفتن اون دانشجو روپوشو مثل لاتای سر کوچه خیابون رو دوشش انداخته بود (یعنی چادر سرش بود و روپوش رو دوشش بود)
دوما منم این نظر یک رهگذرو قبول دارم... آیا تو بیمارستان هم که روپوش اجباریه آیا کسی به بهانه حجاب اونجا چادر میذاره؟
فقط اسلام این خانم در خطر بود و اسلام این همه پزشک و پرستار ما در خطر نیست؟
سوم اینکه اصلا این موضوع تابلوئه تحریف شدست
چهارم شاید کار همون شوهر گردن کلفت سپاهیشه
چادر با هیچ یک از فعالیت های اجتماعی زنان در جامعه منافاتی ندارد
حتی در بیمارستان و یا محیط اداره
به نظر من حق با آن دختر بود
ماهم نگفتیم منافاتی دارد
ما میگیم هرجا مقرراتی دارد و رعایت مقررات لازمه است..در بیمارستانم خیلی از خواهران با حجاب کامل روپوش می بوشن و کسی به انها برچسب بی حجابی نمی زنه
آیا تو بیمارستان تا حالا دیدی چون اونجا روپوش اجباریه،،، یک خانمی بگه من چادر میذارم و به بهانه چادر مقررات بیمارستانو رعایت نکنه
از کی تا حالا انداختن روپوش رو دوش کسی که چادر می ذاره شده حفط ارزشهای اسلامی
این یه نوع توهین به ارزشهای اسلامیه
به نظرم اون میخواست چادر رو بهانه کنه برای بی نظمیش
و کار اون که از چادر استفاده ابزاری کرد زشت تر بوده
سلام، مملکت ما بهترین خاک را دارد. هر چیز تو این خاک بکاری رشد میکند. متاسفانه بخاطر پروژههای مخفیانه اتمیکشورهای مختلف که حتی قبلا دوستمان بودند برایمان تحریمهای اقتصادی گذاشتهاند. برای همین و بخاطر برداشتن یارانه ها، قیمت برنج، شکر،گندم، ذرت و غیره که همه را وارد میکنیم بالا رفته است. مملکتی با بهترین خاک برای کشاورزی حتی این غلات را هم دیگر نمیتواند تولید کند. خاک مملکت عزیزیمون همه اینها را میتواند به ما بدهد. . آخه ملت، انسان غذا میخواهد. ما که نمیتوانیم استغفرلله صفحههای قرآن را یا ریشهای آقایان آیتاللهها را بخوریم.
۰۵ دی ۹۱ ، ۱۴:۴۸ جواب به ازاده
حرف دهنت و بفهم این چه طرز حرف زدنه بی ادب
حالا چرا اسم طرفو نوشتی؟

پاسخ:
از تذکرتان ممنونم. نکته ای که اشاره نمودید اصلاح شد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی