افق روشن

لازمه انتقال فرهنگ، وجود ارتباط است

افق روشن

لازمه انتقال فرهنگ، وجود ارتباط است

سیاسی ـ مادر و مادرخوانده

پنجشنبه, ۶ تیر ۱۳۹۲، ۱۰:۲۳ ب.ظ

داستان ادعای دو زن بر سر تصاحب یک نوزاد شیرخوار را شنیده اید لابد، وقتی که امیرالمومنین علی(عیه السلام) در مقام قضاوت و امتحان آن دو زن، شمشیر عدالت را بر سر نوزاد گرفت تا کودک را به دو نیم تقسیم کند، ناگهان مادر واقعی به جهت حفظ جان نوزاد عزیزتر از جانش، به نفع مادر قلابی، از حق حضانت فرزندش دست می کشد تا اهم بزرگتری ـ که حفظ جان کودکش بود ـ تحقق یابد.

نه تنها از اجرای برنامه همزمان با مراسم مصلی خودداری نمودند، بلکه جمعیت مدعو مراسم خود را نیز به آن مراسم هدایت نمودند.

این گونه حقیقت بر همگان مشخص شد که صاحب اصلی آن نوزاد چه کسی است.

7 تیر ماه، مصادف است با سالگرد شهادت شهید مظلوم آیت الله بهشتی و 72 تن از یاران باوفایش. شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با همکاری سپاه قدس گیلان به جهت بزرگداشت این روز مهم در تاریخ انقلاب برنامه ای را با سخنرانی آیت الله خاتمی ـ عضو خبرگان رهبری ـ در حسینه شهدای گمنام شهر رشت ترتیب داده بود. تبلیغات مراسم نیز حدود یک هفته قبل، از طریق نصب پرده، بنر و همچنین انتشار پیامک های فراوان در سطح اقشار مختلف جامعه انجام گرفته بود، که ناگهان مادرخوانده مراسمات ملی و مذهبی چند وقت اخیر شهرمان، در شب مراسم با اهرم فشار، تصمیم به اجرای این برنامه در مصلی امام خمینی(ره) رشت می گیرد، و برخلاف نظر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ـ که متولی اصلی اینگونه مراسمات بوده و هست ـ تصمیم شورای هماهنگی را عوض می کند.

جالب اینجاست که صبح روز مراسم همه مدعوینی را که از تمام نقاط شهر به حسینیه شهدای گمنام رشت رفته بودند، به سمت مصلی رشت هدایت نمودند.

اینجانب به نوبه خود از اقدام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و سپاه قدس گیلان تشکر می کنم، که نه تنها از اجرای برنامه همزمان با مراسم مصلی خودداری نمودند، بلکه جمعیت مدعو مراسم خود را نیز به آن مراسم هدایت نمودند که مبادا مراسم بزرگداشت شهید مظلوم بهشتی، مظلومانه برگزار گردد.

چرا که به رغم بداخلاقی نامادران، بار دیگر نشان دادند که مادران واقعی ـ شما بخوانید حامیان واقعی انقلاب ـ همیشه دلسوز انقلابند.

پی نوشت:

در مراسم بزرگداشت شهدای 7تیر سال 91 رشت که در آن نیز مسئولیت قانونی با شورای هماهنگی بوده است دو برنامه جداگانه در مصلی رشت با سخنرانی رییس مجلس شورای اسلامی و برنامه ای دیگر توسط شورای هماهنگی با سخنرانی آیت الله جنتی در مهدیه رشت برگزار شده بود.


روح اله قمری
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۴/۰۶
روح اله قمری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی